Szponzorált tartalom
Az egyetemen állt össze egy olyan csapat/baráti kör az egyik diákszervezeten belül, aminek én is a tagja voltam, és amiből mára már egy komoly üzleti társaság lett. Az diploma után sem szakítottuk meg a kapcsolatot egymással, nem is tudtuk volna. Egyrészt, mert számtalan közös emlék tart minket össze, amik már olyan szoros baráti köteléket alakítottak ki köztünk, ami elszakíthatatlan. Másrészt pedig, hogy már az egyetem alatt megszületett bennünk az az ötlet, hogy tudnánk közösen egy jól működő vállalkozást létrehozni, és össze is állt egy terv a kft megalapítására. De ahhoz, hogy szerelemgyerekünkből valóság váljon először is pénzt kellett gyűjtenünk, több mint 3 millió forintot közösen, hogy meglegyen az alaptőkénk.
Amikor már mindenkinek sikerült annyit megtakarítania, hogy belevághassunk a kft alapítás feltételei tanulmányozásába, elkezdtük sorra venni a teendőket.
Az alaptőke így ugye már adott volt és az első feladatunk az volt, hogy kitaláljuk a cég nevét, majd azt a cégbírósággal el is fogadtassuk. Ez simán ment, mind egyetértettünk abban, mi lenne találó ehhez a projekthez. Ezután kijelöltük az ügyvezetőt, akit szavazással választottunk ki magunk közül, mert két ember közt nagyon szoros volt a küzdelem a címért, de végül én kerültem ki ebből a szavazásból győztesen. Fontos volt viszont mindenki szempontjából, hogy ezen tisztség minőségét, és a többiét is rögzítsük. Ezt követően az alapító tagokat is meghatároztuk. Ez utóbbi már valamivel egyszerűbb volt, hiszen mind az ötünk ennek számított. Ezután a tevékenységi köröket is felosztottuk. Ennek kapcsán volt egy kis vita, hogy a kellemetlenebb feladatokat is felosszuk -e, vagy vegyünk fel egy alkalmazottat, de első körben végül arányosan elosztottuk, majd TEÁOR számukat is bejegyeztettük.
Még az volt egy projekt, hogy az egyik alapító tag párját bevegyük a képletbe, hogy legyen egy ügyvédünk is, de ehhez még egy évet kellett volna várni, hogy doktoráljon, mi pedig nem akartunk még 1 évet várni. Ráadásul ez szült is egy kis vitát, mert nem biztos, hogy őt is egyenrangú tagként tudtuk volna kezelni, így, hogy ő nem volt ott velünk az elejétől kezdve, és nem is volt tiszta, mennyire szeretné ő ezt. Na mindegy is, a lényeg, hogy elkezdtünk cselekedni!
Így lett székhelyünk és lényegében kft-nk is
Édesapám ajánlott nekem egy jó székhelyszolgáltatót, akik az ő cége számára is biztosítják a székhelyet Újlengyelben, ami bár ipari adómentes, mi mindenképp Budapesten szándékoztunk maradni és ottani székhelyet keresni. Mivel mindannyian errefelé lakunk, tervezzük életünket és a budapesti székhelyű cégek egyébként is nagyobb presztízzsel rendelkeznek a vidékieknél, Budapest mellett döntöttünk.
Kifogtunk egy olyan ajánlatot, ami alá egyszerre tartozott a székhelyszolgáltatás és ezáltal az ingyenes kft alapítás is. Még saját ügyvédet sem kellett hoznunk, mert az ők biztosították, és meg is voltunk elégedve nagyon az ügyvéd és az egész csapat munkájával. Ez a csomag, amit igényeltünk teljeskörű székhelyszolgáltatást tartalmaz, amire később kitérek, mit is takar és tulajdoni lapot is kaptunk a székhelyhez. Kikerült a cégtáblánk is és el is kezdődhetett a munka mindenki részéről.
Azt hittük sokkal bonyolultabb, és nehezebb feladat elé nézünk a kft alapítással, figyelembe véve a kft alapítás feltételit, de talán mert már régóta készültünk rá, minden terv szerint és gyorsan zajlott.
Még azt is mondhatjuk, hogy költséghatékonyan kihoztuk a folyamatot, mert ugyan a csomag díját ki kellett fizetnünk, de ha külön-külön összevissza fizettünk volna, az valószínűleg költségesebb és stresszesebb is lett volna. Így igazából nem is nagyon volt min idegeskednünk, mert minden egyszerűen ment. A cég nagyon segítőkész és együttműködő volt, csak úgy, mint mi.
Na és mi az a székhelyszolgáltatás?
Azok kedvéért, akik még csak most tapogatóznak a témában és gondolkodnak az alapításon, leírom miért érdemes ezt igényelni.
Mert a levelek ügye nem kis feladat, ha ugyanis elmarad ezek átvétele, pláne, ha fontos hatósági leveleké, akkor az komoly következményeket vonhat maga után. Nekünk pedig nem lenne időnk és kapacitásunk állandó jelleggel figyelni érkezik -e valami így az a legjobb, ha ez valaki átveszi, szkenneli, elküldi nekünk.
Az is ide tartozik, hogy tárgyalás esetén biztosítsanak egy irodát, tárgyalótermet, ahol nyugalomba lezajlhat a dolog. Továbbá, ha hatóság érkezik, fogadják és legyenek ott az ellenőrzés során.
A cégtábla kihelyezéséről, a tulajdoni lap meglétéről és az aláírásminták meglétéről se feledkezzünk meg, továbbá arról, hogy ha nem saját ingatlanunkat választjuk, akkor nem kell építményadót sem fizetnünk, és nem is zavarhatnak minket otthoni kikapcsolódásunk során különböző dolgokkal.
És miért őket választottunk?
Természetesen nem az volt a fő indok, hogy édesapám ezt mondta. Bár nyilván kikértem a véleményét egy tapasztaltabb embernek, ahogy a többiek is, és a családon belüli jó tapasztalatok nyomós érvek tudnak lenni, azért érdemes több tényezőt számításba venni döntéshozatalkor, nem csak az egyéni tapasztalatokra hagyatkozni.
Szóval azért is választottuk őket, mert már több mint 10 éve foglalkoznak ezzel, tehát rengeteg tapasztalatuk van. Állításuk szerint, nincs olyan cégügylet, amilyet még ne láttak volna az ellenőrzések során, és egyelőre úgy tűnik, hihetünk is nekik. Ezt mondjuk apukám kapcsán is tapasztaltam, az ő bonyolultabb ügyeit is jól kezelték az évek során.
A másik dolog, amit érdemes figyelembe venni, hogy egy szolgáltatás csomag miből áll össze, ugyanis itt a kft alapítás és a székhelyszolgáltatás kéz a kézben járt. Ezen felül, bár egyelőre nem tervezünk cégmódosítást, de az is benne lenne az árban, ha úgy adódna, csak úgy, mint a cégalapítás.
Székhelyszolgáltatás során pedig sokszor felmerül, hogy nem törvényes eljárás, mivel sajnos sok a kókler is a piacon, de akikkel mi dolgozunk, még soha egyetlen szabálysértési eljárás sem indult és cégtemetőt sem létesítenek természetesen. Ráadásul a legmagasabb minősítéssel rendelkeznek székhelyszolgáltatás területén, vagyis a pénzügyi kockázatunk nagyon alacsony velük.
Így ment ez, mint a karikacsapás!
Mi kell tehát ahhoz, hogy gördülékeny legyen a kft alapítás? Ha egy dolgot kéne mondanom, akkor a szervezettség. Mi a folyamat megkezdődése előtt bőven elkezdtük az alapvető információkat letisztázni, így erős alapra kezdhettünk el építkezni. Enélkül szinte borítékolható a káosz, és csak idő kérdése mikor dől össze az a vár, amit ingoványos talajra építenek. Amikor pedig valakinek nagy tervei vannak és nagy pénzek forognak kockán, nem éri meg ilyen jellegű kockázatot vállalni.
Emellé a képletbe persze elengedhetetlen egy megbízható cég is, akik segítenek a kft alapítás feltételeinek beteljesítése után az alapítás és a székhelyszolgáltatás biztosításában.
Ha ezek megvannak, és hisztek a projektetekben, megállíthatatlanok lesztek!